کمک به بیماران خاص و معلولان، قاتل را از پای چوبه دار نجات داد ۳۲ فقره سرقت کابل برق در شهرک غرب مشهد کشف شد (۵ خرداد ۱۴۰۳) درگیری بر سر جای پارک باعث مرگ مرد ۶۰ ساله شد زلزله، آبدانان ایلام را لرزاند (۵ خرداد ۱۴۰۳) اختصاص خط ۶ سامانه ۱۹۰ به طرح جوانی جمعیت مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در بلوار جانباز مشهد (۵ خرداد ۱۴۰۳) طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز آغاز شد شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور است ۱۰۰ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته! تلاش آتش‌نشانان سه ایستگاه برای مهار آتش در یک واحد مسکونی سارقان ۱۰ میلیارد ریال طلا در سبزوار دستگیر شدند (۵ خرداد ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: قیمت دخانیات در ایران بسیار پایین است قلیان اکسیژن چیست و چه تاثیری بر بدن می‌گذارد؟ ربودن مسافر جوان به‌خاطر تسویه‌حساب مالی در غرب تهران! رمزگشایی ۳۳۰ فقره سرقت در مشهد اسکان رایگان ۷ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد در مشهد افزایش ۳۵ درصدی سفر به خراسان‌رضوی با خودروی شخصی (خرداد ۱۴۰۳) بهترین زمان مصرف قرص آهن چگونه می‌توان عادت استفاده از تلفن همراه قبل از خواب را ترک کرد؟ برنج شفته شده را چکار کنیم؟ | این اشتباهات باعث نرم‌تر شدن برنج می‌شود
سرخط خبرها

شناسایی ۱۱۱ کودک کار بازمانده از تحصیل در مشهد 

  • کد خبر: ۱۸۶۱۱۶
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
شناسایی ۱۱۱ کودک کار بازمانده از تحصیل در مشهد 
معاون سلامت اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از میان کودکان بازمانده از تحصیل که از سوی مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، ۱۱۱ نفر در مشهد شناسایی شدند.

حمیده محدث در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص کودکان کار بازمانده از تحصیل اظهار کرد: از میان کودکان بازمانده از تحصیل که از سوی مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، ۱۱۱ نفر در مشهد شناسایی شدند که نزدیک به ۸۰ درصد آن‌ها جزء اتباع و فاقد کد خانوار هستند و امکان ثبت‌نام در مدارس برای آن‌ها مقدور نیست.

وی افزود:در طرح غربال از ابان سال ۱۳۹۹تاکنون ۱۵۶۰کودک کار و خیابانی در مشهد شناسایی شدند که از این تعداد در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۲۲ نفر در مراکز بهزیستی پذیرش شدند، و در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۷۵ کودک کار تحت پدیرش بهزیستی درامدند.

معاوت سلامت اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین رده سنی بین این کودکان کار ۱۲تا ۱۸سال و از تبعه افغانستان است گفت: این کودکان کار بعد از طرح غربال در مراکز قرنطینه، تحویل خانواده‌ها می‌شوند و در این مراکزحمایتی، اموزش‌های لازم مانند پیگیری مدرسه و تغذیه و سلامت کودک انجام می‌شود.

محدث بیان کرد: فرهنگ تحصیل در کودکان متاسفانه در بین اتباع جامعه بسیار ضعیف است، و علیرݝم پیگیری‌های مددکار تجتماعی باز هم از تحصیل ان‌ها ممانعت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->